Nieuwsbrief, editie 1

Cock Maha Nederland

Geachte lezer,

Om u beter, sneller en efficiënter te informeren over ontwikkelingen en innovaties lanceren wij het Maha Magazine. In dit terugkerende infobulletin zullen wij steeds een nieuwbouwproject belichten, productontwikkelingen bespreken en verdere wetenswaardigheden met u delen.

Met vriendelijke groeten,

Cock van der Linden

In deze editie van het Maha Magazine:

  • APK Twintig minuten sneller met liftsysteem
  • Uitgelicht: Project Dusseldorp in Lichtenvoorde
  • Benzineauto’s keuren bij truckbedrijven
  • Op bezoek bij Van Abeelen APK Keuringen in Hilvarenbeek

APK twintig minuten sneller met liftsysteem

Opleggers en meerassige motorwagens kunnen met een liftsysteem onder een remmenbank veel sneller gekeurd worden, gemiddeld 20 minuten bij een 3-assige oplegger. Maar hoe zit dat dan?Maha Liftsysteem remmentestbank

Sinds de introductie van de APK 1 zijn er een aantal zaken veranderd in de procedure van het testen van de remmen. De extrapolatie factor werd begrensd op 3 en de berekening van de remvertraging werd overgenomen door de computer van de remmenbank. Door de invoering van de maximale extrapolatiefactor was de standaard asdruk vaak niet meer voldoende en is de omslachtige werkende aslastsimulator geïntroduceerd. Dat maakte dat het remmentesten een tijdrovende zaak werd. Al meer dan 10 jaar geleden is hier echter een uitstekend alternatief voor ontwikkeld.

Met een liftsysteem onder de rollensets kan de as 20 cm worden geheven waardoor er meer gewicht op komt, nagenoeg altijd volstaat dit om de test uit te voeren zonder banden om de as te hoeven aanbrengen. Dit scheelt bij een 3-assige oplegger 6 maal de put in en uitlopen en in tijd gesproken zeker 20 minuten.

Beeldscherm remmentestbank truck-bus

Beeldscherm voorbeeld remmentestbank truck-bus

Beeldscherm metingen remmentestbank truck-bus

Al vele jaren is dan ook 90% van de nieuwe remmenbanken uitgerust met een liftsysteem onder de rollen.

De werkplaatsen die in 2006 of eerder een remmenbank hebben aangeschaft zonder liftsysteem, hebben daar inmiddels behoorlijk spijt van. Zij zien dat collega keurbedrijven veel sneller keuren. Daarom zijn er inmiddels compacte liftsystemen ontwikkeld die, met slechts een kleine bouwkundige ingreep, ingebouwd kunnen worden onder bestaande remmenbanken.

Bekijk ook de video over het gemak van het liftsysteem.

Demodagen

Wilt u zelf zien hoe het liftsysteem werkt? Dat kan. Wij gaan namelijk demodagen organiseren. Wilt u bij één van deze dagen aanwezig zijn of wilt u meer informatie? Dat kunt u een mail sturen met talitha.den.uijl@mahanederland.nl of vul het formulier in. Meer informatie volgt spoedig. Houd onze website en Facebook pagina goed in de gaten.

Ferry Maha Nederland

 

Deze blog over het liftsysteem is geschreven door Ferry

 

In de werkplaats van
Van Abeelen APK Keuringen in Hilvarenbeek

“Een onafhankelijke, betrouwbare en transparante keuring, dat is waar wij voor staan”Van Abeelen APK Keuringen - Maha

Begonnen als een éénpersoons bedrijf en inmiddels uitgegroeid tot vier vestigingen en meerdere mobiele keuringsstations heeft Van Abeelen APK Keuringen een plek weten te verwerven in de markt. Met transparantie, eerlijkheid en betrouwbaarheid wilt Van Abeelen de kwaliteit op krikken van de onafhankelijke APK keuring. Wij spraken met Mark van Abeelen, mede eigenaar van Van Abeelen, over het bedrijf en de markt.

Het begon allemaal toen Jan van Abeelen, de vader van Mark, met het idee kwam om een mogelijkheid aan te bieden om een scheiding te brengen tussen het keuren en repareren. Het eerste mobiele onafhankelijke keuringsstation was daarmee een waar succes. Daarvanuit hebben ze een belangrijkrijke kernwaarde weten te formuleren: “Wij willen altijd vanuit elke invalshoek kunnen aantonen dat wij echt vrij van belangenverstrengeling zijn.” stelt Mark van Abeelen. Het toelaten van controles op afkeurpunten in de vorm van RDW-steekproeven is hier een voorbeeld van. Na een afkeuring kan de klant terugkomen voor een gratis herkeuring.

Transparantie naar de klant

Samen met zijn broer Willem wil Mark van Abeelen voertuigeigenaren het verschil laten zien tussen een APK keuring bij een garage en bij een onafhankelijk keuringsstation. Hierbij zijn transparantie, betrouwbaarheid en eerlijkheid belangrijke factoren.

“Net als de klant willen wij dat het voertuig met zo min mogelijk problemen door de APK komt.” aldus Van Abeelen. Dit doen zij door het voertuig te laten spreken. Alleen de conclusie trekken of een voertuig aan de eisen voldoet is de taak die de medewerkers moeten uitvoeren binnen Van Abeelen APK Keuringen. Daarnaast is het belangrijk dat de klant op een aangename manier kan wachten tot zijn voertuig klaar is. “Gratis kopje koffie, gratis WIFI, gebruik maken van een leenfiets of iets te lezen. Alles is bij ons mogelijk.” legt Van Abeelen uit.

Van Abeelen - Maha remmentestbank

Van Abeelen - Maha Nederland remmentestbank

Blijven innoveren

Niet alleen klantgerichtheid is belangrijk, ook het blijven vernieuwen en innoveren. Waar de meeste garages en andere keuringsstations werken met de afmeldcodes van de RDW, werkt Van Abeelen met een in eigen huis ontwikkelde afmeldsysteem. De keurmeester voert met een paar klikken het onderdeel, de locatie en het mankement in en het afmeldsysteem zet dit automatisch om in een duidelijke omschrijving voor de klant en de juiste codes voor de RDW. Daarnaast kunnen klanten met dit systeem online zien wat de actuele wachttijden zijn.

Ook het keuren zelf gebeurd op een effectieve en innovatieve wijze. Normaliter heeft een werkplaats óf een brug óf een put, bij Van Abeelen hebben ze dit gecombineerd. “Het is een dubbele investering, maar we besparen hiermee veel tijd omdat het voertuig op één hoogte kan blijven staan voor de controle onder het voertuig en aan de buitenkant”. Dit is tevens voor het personeel een fijne bijeenkomst. Kijkend met een ergonomisch oog hoeven medewerkers niet meer te bukken of op hun knieën te zitten.

Dumpprijzen van de APK keuring

Daarnaast ziet Van Abeelen ook dat de markt bij garages steeds meer onder druk komt te staan waardoor ze gaan stunten met de APK prijzen. “Omdat wij geen omzet genereren uit reparaties die voortkomen uit het afkeuren van een voertuig, kunnen wij niet mee in die prijzenoorlog. Wij moeten de consument dus echt overtuigen van het nut van een onafhankelijke keuring.”

Ongeacht de lage prijzen van andere garages ziet Van Abeelen APK Keuringen dat hun klanten stellig geloven in hun werkwijze. Ze zien veel klanten die speciaal naar Hilvarenbeek rijden, bijvoorbeeld vanuit Apeldoorn of Zeeland, om hun voertuig te laten keuren door een onafhankelijke partij. “Mond op mond reclame is voor ons hierbij het allerbelangrijkste”. Ondanks het feit dat het een langzaam proces is, ziet Van Abeelen dat steeds meer mensen in hun werkwijze geloven, waardoor de vraag blijft stijgen. “Met de juiste houding, een goede sfeer, effectief werken en klantgerichtheid gaan wij voor een tevreden klant. Je wilt ze immers volgend jaar ook weer graag terug zien.” aldus Van Abeelen.

Project: Dusseldorp in Lichtenvoorde

Project Dusseldorp - Maha Nederland hefbrug

Project Dusseldorp - Maha Nederland samoa haspelbok

Project Dusseldorp - Maha Nedreland 4kolomshefbrug

Project Dusseldorp - Maha Nederland detail hefkolom

Project Dusseldorp - Maha Nederland stempelhefbrug

Project Dusseldorp - Maha Nederland putkrik

Waarom ook niet benzineauto’s keuren?

Maha Nederland, HandyGas viergastesterVaak is het aanbod van benzineauto’s bij truckbedrijven te laag om er ten behoeve van de APK een viergastester voor aan te schaffen. Bovendien is het kwetsbare apparatuur die behoorlijk in de weg kan staan.

Anderzijds is het toch wel jammer dat u voor die goede klant deze extra service niet kunt leveren. U onderhoudt zijn hele wagenpark maar moet bijv. voor zijn eigen auto een uitzondering maken. U mag deze auto niet keuren, maar wij hebben voor u de oplossing!

Sinds een jaar hebben wij de HandyGas viergastester in het programma. Het is een compacte tester die geleverd wordt in een koffer, u kunt hem dus gemakkelijk in de kast opruimen. De prijs voor het keuren is slechts €124,00 en wij kunnen dit jaarlijks tegelijkertijd doen met uw remmenbank.

Handygas viergastester, actieprijs                                € 1.850,00

Klik hier voor meer informatie over de HandyGas.                         

Wist u dat:

  • Wij verschillende vormen van onderhoudscontracten kunnen aanbieden, waarbij u naast een financieel voordeel ook ontzorgd wordt op gebied van tijdig onderhoud en certificering?
  • Al onze monteurs werken conform de laatst gestelde veiligheidseisen en alle een daarbij behorende VCA opleiding hebben genoten?
  • Wij ook onderhoud en reparatie kunnen uitvoeren voor vele “niet MAHA”-apparatuur?

De eerstvolgende beurs waar u ons kunt vinden is de Transport Compleet beurs. Wij zien u graag van dinsdag 15 maart t/m donderdag 17 maart in Hardenberg!

Volg ons nu ook op Facebook voor de nieuwste updates: www.Facebook.com/MahaNederland

 

Schrijf u nu in voor het Maha Magazine:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.